Tuesday, June 06, 2006

bigmouth strikes again

soft dag, trots att den har varit fylld av onödiga resor. först till arlanda och tillbaka och sedan hela jävla vägen till skanstull, inte min del av stan direkt. men jag utnyttjade oturen och gjorde en snabbmysig promenad till slussen via mosebacke. har lusläst people idag under alla resor. jag fattar typ hälften av allt arty. men lite inspirerad blir jag nog måste jag tillstå. jag faschineras lite av den där totala kompromisslösheten som the fashion pack verkar inneha. hur de aldrig stannar för att ifrågasätta sig själv. kör på med drömmen, slutar sova och äter bara nudlar för att efter fem år kunna skapa det där verket/plagget/filmen/låten. jag kan inte bestämma mig mig för om det är jävligt opolitiskt eller tvärtom. inte för att det spelar någon roll. det är coolt att brinna för något.

å andra sidan ska det blir skönt att komma bort från den här "konstnärliga processen" aka slitet för att kunna bli lite mera ödmjuk och rofylld. det är segt i sin egna lilla bubbla där allt bara handlar om vad jag gör. jag jag jag. det finns andra saker jag vill prata om. faktiskt.

på min promenad träffade jag en gammal sharingmedlem från ängsbacka. det gjorde mig glad. alla fragment från festivalen gör det. en festivalband mittemot mig på tunnelbanan, sjalar som liknar de där, galen dans och nu en hel meblem. hon var så snäll då minns jag. efter att jag hade berättat att det faktiskt var lite läskigt att åka dit ensam utan några vuxna och på så sätt bli tvungen att vara vuxen själv, kom hon fram till mig och sa att hon kunde vara min extramamma. fint.

well nu var det slutshareat. det var ett tag sedan eftersom jag nästan bara kommunicerar via bilder nu. min autism kanske. som om jag trodde att jag behövde bevisa något. skrika; jag har bildbevis!, i ansiktet på någon.

pappa bjuder på fiskpinnar and i'm all for a nap.

No comments: