Monday, November 24, 2008

naiv och blåögd?


såg precis, på väg hem från jobbet, en man jag misstänkte vara en vuxen barnskådis. jag tror att han spelade i min favvofilm SOPOR. Skulle kolla upp lite på world wibe web nu när jag kom hem för att se om jag kunde ha rätt. men det finns fanimej inte ett jota om denna milstolpe i svensk filmhistoria. det gör att jag ännu mera känner att det verkligen är världens bästa film. vem har inte alltid velat se brasse brännström spela kungen med ovanlig liten krona, eller lena nyman spela en treårig kronprinsessa med guldperuk? har sverige sovit sen 1981?!

barnskådisen, den äldre, verkar bo i örnsberg. jag skulle gärna vilja banda lite med honom och prata om filmen alla tycks glömma. men jag kan ju ha fel han kanske inte spelade i filmen eller så har han också glömt den. jag vill helst tro på det senare eftersom jag är otroligt självsäker när det kommer till mitt ansiktsminne. och jag har även en rätt god stalkergen i mig. jag kanske borde byta namn på den här bloggen till "you're ron burgundy?" och bara ägna mig åt att berätta om alla jag trodde mig se men aldrig vågade hälsa på. hitills har jag haft fel en gång. det har fått mig att bli lite mer återhållsam. men mina spanarögon arbetar fortfarande 24/7!

2 comments:

Anonymous said...

jag såg en film från 1981 idag, den innehöll tyska barnskådespelare. Den var rätt bra. Jag kan hjälpa dig att spana, har en del vana av stalking jag med. PUSS

HELLO POW WOW said...

jag har inte sett den! ska vi ha en sopdejt så att du kan få inviga mig till stalkandet?

puss