Sunday, January 07, 2007

l-l-l-listaaaan

nu gör jag visst en lista. detta kommer nog bara att understryka vilken torris jag är och bekräfta mina svåra insikter jag fått över den uppfattning som andra har av mig. but still, man ska aldrig glömma bort att framförallt har roligt. tack david för stödet.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hanterat riktiga vuxenblöjor och tagit hål i näsan.

2. Höll du några av dina nyårslöften? .
Hade inget.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jossan!

4. Dog någon som stod dig nära?
Mina får Maja och Left Eye (döpt efter den stora ja.)

5. Vilka länder besökte du?
England och Sverige.

6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?
Ekonomisk trygghet, längre hår och mer snö.

7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas?
Fjortonde maj.

8. Vad var din största framgång 2006?
Fragment av detaljer och open stage på Ängsbackafestivalen.

9. Största misstaget?
Allmän feghet kanske.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Njurbäckeninfektion men ingen jävla reumatism i alla fall!

11. Bästa köpet?
Min ipod och mina tjejskor.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Tågresor.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jamen, Luc, sång och dans.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
Samson - Regina Spektor
Baby you don't ever - Teitur
You're gonna make me lonesome - Madeleine Peyroux
See you soon - Coldplay
Waiting for my real life to begin - Colin Hay

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Sjungit och varit utomhus.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat och ältat.

20. Hur tillbringade du julen?
Med mamma, Tårtan och Teo.

22. Blev du kär i år?
Jaa i Luc ju.

23. Hur många one night stands?
0.

24. Favoritprogram på TV?
Nip/Tuck och Entorage.

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ja men det är en hemlis.

26. Bästa boken du läste i år?
Någon som du - Roald Dahl, igen.

27. Största musikaliska upptäckten?
Feist och Madeliene Peyroux.

28. Något du önskade dig och fick?
Ängsbackafestivalen, ett skärp, danslektioner och en varm sommar.

29. Något du önskade dig men inte fick?
Sånglektioner och jobb.

30. Årets bästa film?
Babel kanske.

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?
Flyttade hem och gick på Radio Locash.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ekonomisk trygghet, självförtroende och närmare kontakt med vänner.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
Hafsig... medeltid?

34. Vad fick dig att må bra?
Personer, värme och dans.

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Tingsek.

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Jobbsnack.

37. Vem saknade du?
LillMoa, Teo, Hanna, Lea, Maria och Luc.

38. De bästa nya människorna du träffade?
Luc, David från Ängsbacka och Jennie.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Jag överlever i alla fall.

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Homesick, for I no longer know what home is.

/ tack för visat intresse.

4 comments:

Anonymous said...

Hurra för att göra saker även fast det är töntigt!

maria said...

bosibosiboo!!! 2006 var helt okej, men 2007 ska bli bättre. och du besökte fler länder, jag menar uppsala är fan inte en del av sverige. det är en del av sugland, men det var kul att du var där och muntrade upp!

Hanna said...

medeltiden äger både dig och mig!

Anonymous said...

SAKNADE DU INTE MIG?

(you make my heart go boom boom)