Tuesday, October 30, 2007

what to do, what to do

hanger i galleriet igen. i morse fick jag verkligen smaka pa en riktig waterforddialekt. jag har aldrig riktigt hort den forut. en gammal man kom in och sag utstallningen, han babblade pa och babblade pa och det lat lite som norsk eller islandsk irlandska. han sa nagot om hans sonson som var konstnar och att hans fru aldrig tyckte att han var tyst och nagon lang utlaggning om tjejer med langt har och killar med kort. he lost me. men han sa god bless you tva ganger och det tycker jag var bussigt.

fran och med nu ar det bara all work and no play. det var lite play i helgen nar jag och patricia akte till kilkenny. jag gillar kilkenny. vi gick till en pub med halloweenmaskerad och jag traffade corpse bride och en spansk haxa som bott i farsta i ett ar. jag pratade lite svenska med henne. det var soft. och de hade en matfestival som hette duga. lovely loveeely, som alla sager har.

jag har massor med bilder att ladda upp. men det har ar internetcaferna som gud glomde. det ena vet inte ens vad skype ar, det andra har skype men ingen micingang pa datorn. och det tredje har inte xp sa det blir inga bilder till min bilddagbok. jag vagar inte fraga min rumskamrat. hon ar sa radd om sin dator att hon inte vagar anvanda antivirusprogram.

jag skrev varsta langt nu. det ar bara for att jag egentligen borde ringa 226 samtal idag och informera och en berattarkvall och en dockteater. ...!

2 comments:

loveheartsday said...

Nu är det Snart... snart... och jätte snart!!!

HELLO POW WOW said...

hahahahahahhaha hon vågar inte använda sitt antivirusprogram hahahha