Friday, November 16, 2007

chekov

forra helgen var jag i galway och det var soft. mamma oversatte tva sanger och sjong pa ett session. och jag sag lucia mad i en liten yoga studio. den var fin att se.

i forrgar akte jag till dublin over en natt. det var roligare nar tom var dar med mig. jag hangde med skadespelarbarry och undrade vad jag egentligen holl pa med. jag svarade nej pa alla hans fragor. har du last yeats? joyce? wilde? whatshisname? sen sag jag onkel vanja. jag tyckte att det ar bra att se klassiska verk nar jag val far chansen eftersom jag uppenbarligen inte laser dem. men han och hans vanner holl inte riktigt med eftersom den har versionen faktiskt var oversatt och lite omskriven. men mamma missade planet sa jag fick hanga med henne en sekund till.

igar sag jag en futuristisk forestallning i en cirkustalt dar de hade skapat ett nytt sprak och inatt dromde jag mardrommar om framtiden och zombier.

nu ar jag bara annu mer forvirrad.

och jag undrar fortfarande varfor min rumskompis stangde av tvattmaskinen nar jag var ute igar. nar jag kom hem var hon inte ensam med sitt cigarettrokande och annatrokande och mina klader var inte rena bara jatteblota. men jag anvande hennes tandkram som straff for att hon har kompisar och inte jag.


ja men... vi ses den sjuttonde!

1 comment:

HELLO POW WOW said...

DEN SJUTTONDE VADÅ?! NOVEMBER? nähä det är ju idag. DECEMBER? JAAA!!!!!! jag saknar dig så himla mycket. kom fort!