Tuesday, September 12, 2006

frosseri frossera


idag identifierar jag mig med alla sjuka barn i filmer. typ fuzzy i ciderhusreglerna. jag ligger i min säng och tittar vänt på min far när han spelar poker. febrig, men vän likväl. fast idag gick jag faktiskt ut genom dörren, amazing, och när jag väl börjat gå kunde jag inte sluta (som mamma mu-låten). jag hamnade vid vattnet. där blev jag sittandes. vatten asså. topp ett element. jag vet inte varför men mycket utav dagarna går ut på att längta till att bada. när jag har frossa vill jag ligga en en varm bubbelpool på centralbadet och när jag har feber vill jag simma djupt i mälaren. nu blir det franky boy för hela slanten.

det är ju ingen superdator det här, vill min pappa gärna påpeka (hans födelsedagspresent för några månader sedan). och det är det inte. men tangentbordet är fräckt svart.

sen har jag tänkt lite på det här med fjäderfingrar, nu när jag har lite extra tid att tänka. fatta vad soft. att ha fjädrar som fingrar. man skulle liksom kittla sig själv hela tiden. sådär så att man ryser.

... oookej, jag borde gå nu...

No comments: