Thursday, March 29, 2007

shorelines

idag har jag stått och väntat på tvärbanan mot alvik i liljeholmen. jag stod där som en del av mitt tidigare liv, anna ternheims shoreline spelades till och med helt random. när jag gick på gymnsiet, bodde i hässelby och åkte till alvik till kerstin på mötestiden. nu är inte så mycket av det kvar, så varje gång jag står där i liljeholmen så tänker jag tillbaka. det gjorde jag idag också. jag åkte till psykologkerstin för sista gången.

men så jag åkte till alvik för sista gången och pratade och grät i en timme för sista gången. sen tog jag stora steg till hissen och ut på torget. jag har tagit sådana jäkla steg idag. tre och ett halv år-stora steg. bort från gymnasiet, shoreline, tvärbanan mot alvik och kerstin. det var längesedan jag andades så djupa andetag.

2 comments:

Anonymous said...

börjbråkat är ett utav mina bästa ord. Du är en utav mina bästa personer. Jag var tvungen att printa screenen för att läsa eftersom texten bara försvann hela tiden.

HELLO POW WOW said...

I'm not the boy I used to be